Blok identyfikacyjny
Typ jednostki
Autoryzowana forma nazwy
Równoważna forma(y) nazwy
Standaryzowana forma(y) nazwy w nawiązaniu do innych reguł.
Inne formy nazwy
Identifiers for corporate bodies
Blok opisu
Daty istnienia
Historia
Miejsca
Status prawny
Funkcje, dziedziny i działalność
Cele Sekcji Archiwów Rodzinnych SAP:
– Wspieranie tworzenia i funkcjonowania archiwów rodzinnych;
– Promowanie idei archiwów rodzinnych;
– Rozpoznawanie archiwaliów przechowywanych w archiwach publicznych, wyznaniowych i społecznych, a stanowiących źródło informacji o życiu i działalności konkretnych, również „zwyczajnych” ludzi;
– Rozpoznawanie możliwości i uwarunkowań prawnych budowania archiwów rodzinnych;
– Poznawanie zjawiska poufności, intymności, sensytywności archiwaliów rodzinnych i danych o konkretnych osobach w archiwach wszelkiego rodzaju;
– Prowadzenie badań nad archiwami rodzinnymi istniejącymi dziś i dawniej, ich zawartością i oddziaływaniem;
– Uczestnictwo archiwistów rodzinnych w działaniach crowdsourcingowych na rzecz archiwów publicznych;
– Integrowanie środowiska archiwistów rodzinnych;
– Gromadzenie danych o istniejących archiwach rodzinnych.
autoryzacje/źródła wzorców
- Odezwa Forum Archiwistów Rodzinnych, Łódź, 7 września 2022 r.
- Pismo Komitetu Organizacyjnego Sekcji Archiwów Rodzinnych SAP z dnia 17 października 2022 r. w sprawie utworzenia sekcji w ramach SAP
- Powołanie Sekcji
Struktury wewnętrzne/genealogia
Zarząd Sekcji Archiwów Rodzinnych SAP:
Waldemar Chorążyczewski – Przewodniczący
Piotr Glądała – Wiceprzewodniczący
Agnieszka Konstankiewicz – Sekretarz
Teresa Gallewicz-Dołowa – Skarbnik
Hubert Wajs – Członek Zarządu
Zbigniew Król – Członek Zarządu
Władyslaw Stępniak – Członek Zarządu